Gå til sideinnhold

Velkommen til oss!

Vi er så glad for at du har valgt Søgne og Greipstad Sparebank som din bankforbindelse.

Lokalbanken Hun hjelper deg

Vi er her for deg

Vår visjon er å skape glede og verdier. Det oppnår vi med å ha høyt fokus på å gi deg trygg og god service enten du besøker oss via våre digitale flater eller kommer innom oss i banken.

Vi gir deg her litt praktisk informasjon i forbindelse med produkter og tjenester som du vil få som ny kunde hos oss.

Hjelp til å komme i gang

Kort

Nytt VISA kort vil bli sendt fra oss til deg i et brev. PIN koden din finner du i nettbanken din.

VISA kortet blir levert alt fra 5-12 dager etter at det er bestilt.

VISA kortet blir knyttet opp mot din brukskonto og vises i nettbanken din.

Dersom det er flere i familien som skal ha kort til samme konto, må alle være kunde i vår bank og disponere brukskontoen.

Kort PIN

Følg stegene for å finne PIN koden til VISA kortet ditt i nettbanken:

  • Logg inn i nettbank
  • Klikk på «Meny»
  • Klikk på «Kort»
  • Klikk på «Hente PIN-kode»
  • Legg inn kortinformasjon
  • Klikk på «Vis PIN»

Følg stegene for å finne PIN koden til VISA kortet ditt i mobilbanken:

  • Logg inn i mobilbank
  • Klikk på de tre strekene oppe på venstre side ved siden av «Søgne og Greipstad Sparebank» logoen
  • Klikk på «Kort»
  • Klikk på «Hente PIN-kode»
  • Legg inn kortinformasjone
  • klikk på «Vis PIN»
Kodebrikke

Vi bestiller kodebrikke for nettbanken til deg her i banken. Det er ca. 5 – 12 dagers leveringstid.

Kodebrikken må du bruke første gang du logger inn i nettbanken din. Det gjøre på følgende måte

  • Gå til nettsiden vår
  • klikk «Logg inn»
  • Klikk på «Nettbank»
  • Klikk på «Uten BankID» (bilde av en nøkkel)
  • Brukernavnet : ditt fødselsnummer (11 siffer)
  • Passord: Ditt personlige passord
  • Engangskode: Trykk på kodebrikken og skriv inn koden kodebrikken viser.

Denne kodebrikken er IKKE «aktivert» med BankID, det må du gjøre i nettbanken din.

BankID

BankID må bestilles gjennom nettbanken din.

Du må logge inn i nettbanken ved innloggingsmetoden «Uten BankID» ved bruk av kodebrikken for å bestille BankID tilgangen.

For bestilling av BankID i nettbanken:

  • Klikk Logg inn
  • Klikk Nettbank
  • Klikk «Uten BankID»
  • Klikk «Meny»
  • Klikk «BankID/BankID på mobil»
  • Under «Tilgjengelig for bestilling»
  • Les nøye gjennom hva du BankID er og hva du skriver under på.
  • Når du har bestilt, så vil du få BankID tilgangen.

BankID-app er lurt og laste ned når du har inngått BankID avtalen i nettbanken din. Ved bruk av BankID-app så slipper du å har kodebrikke for å logge deg inn, men kun mobiltelefonen din.

BankID på mobil er under utfasing og er ikke lenger tilgjengelig for bestilling.

Nettbank

Du kan logge inn i nettbanken din når du har mottatt kodebrikke og passord fra oss. Ved første gangs bruk må du velge innloggingsmetoden «Uten BankID».

Du får tilsendt kodebrikke og personlig passord fra banken. Passordet blir tilsendt deg på epost eller SMS. Både kodebrikken og passordet er personlig å må ikke gis bort til noen andre.

eFaktura

Dersom du ønsker eFaktura i nettbanken må du takke ja til alle tilbydere av eFaktura, og eventuelt legg inn unntak på de du ønsker i papirformat.

For å takke ja til alle tilbydere må du gjøre følgende:

  • Logg inn i nettbank
  • Klikk på «Meny»
  • Se under AvtaleGiro og eFaktura
  • Klikk på «Opprett/endre avtaler»
  • Les gjennom «Mott regninger elektronisk»
  • Sjekk at epost adressen og telefonnummeret er ditt og rett
  • Huk av boksen «Jeg ønsker å motta regninger elektronisk»
  • Klikk på «Inngå avtale»
AvtaleGiro

eFaktura/faktur må du alltid inn og godkjenne i nettbanken for at de skal bli trukket. Få å unngå å måtte inn og godkjenne så kan du opprette AvtaleGiro. Med AvtaleGiro vil eFaktura/faktura bli betalt automatisk på riktig konto, med forbehold om at det er dekning på konto.

For å opprette AvtaleGiro i nettbanken:

  • Logg inn i nettbank
  • Se underoverskriften «AvtaleGiro og eFaktura»
  • Klikk på «Opprett/endre avtaler»
  • I «Ny betalingsavtale»-boksen, holde musa over «Søk etter tilbyder»
  • Skriv inn kontonummer eller navn til den du skal inngå avtale med.
  • Det vil vises forslag til betalingsmottaker(e)
  • Velg ønsket betalingsmottaker
  • Klikk på liten pil
  • Klikk på «opprett AvtaleGiro»
  • Fyll informasjon som tilbyder ber om.
  • Klikk på «inngå avtale»
Kontoer

Vi tilbyr flere type kontoer:

  • Brukskonto – et eller flere kort til deg. Kun du som disponerer kontoen.
  • Flerbrukskonto – flere i familien som er kunder her kan få hver sitt kort, og disponerer samme konto som du eier.
  • Sparekonto – Du kan enkelt sett opp spareavtaler med deg selv slik du selv ønsker.

Det er kun fantasien som setter grenser for hvordan du ønsker å ha konto strukturen din!

For å opprett konto i nettbank:

  • Logg inn i nettbank
  • Klikk på «Meny»
  • Se under «Kontoer»
  • Klikk på «Opprett ny konto»
  • Velg den kontoen du ønsker

Sparing:

  • Logg inn i nettbank
  • Se under Sparing og plassering
  • Velg den type sparing du ønsker i menyen
Mobilbank

Når nettbank avtalen er etablert kan du laste ned mobilbanken vår. Med mobilbank har du alltid med deg banken i lomma.

I mobilbanken kan du i hovedsak gjøre det samme som du kan i nettbanken.

For å få mobilbanken:

  • For Androide telefoner: Last ned appen «Søgne og Greipstad Mobilbank» i Google Play
  • For iPhone telefoner: Last ned appen «Søgne og Greipstad Mobilbank» i App Store

Gi oss tilbakemelding