Gå til sideinnhold

Sammen forebygger vi hvitvasking

Norske myndigheter har bedt alle norske banker om å sørge for at kundeinformasjon og legitimasjon er oppdatert. Med oppdatert informasjon er du bedre beskyttet mot ID tyveri, svindelforsøk og andre former for økonomisk kriminalitet.

Hvem gjelder dette?

Alle kundene dette gjelder vil bli kontaktet av banken i løpet av høsten. Du vil bli kontaktet via sms, brev eller e-post fra banken og noen vil også bli oppringt av bankens ansatte.

Selv om du har vært kunde i banken lenge og/eller vi i banken kjenner deg godt, krever norske myndigheter at vi har på plass gyldig legitimasjon. I tillegg må alle bankens kunder svare på noen spørsmål vedr. kundeforholdet til banken.

Har du ikke blitt kontaktet av banken, oppfordrer vi deg likevel om å ta med gyldig legitimasjon neste gang du er innom oss, da får vi anledning til å oppdatere legitimasjonsdokumentet.

Hva er oppdatert legitimasjon?

Det aller beste er at du tar med passet ditt. Om du ikke har pass, kan du ta med ett av følgende gyldige legitimasjonsdokument:

  • Norsk førerkort
  • Norsk bankkort med ID
  • Nasjonalt ID-kort fra EØS-land
  • Norsk utlendingspass (blå farge)
  • Norsk reisebevis for flykninger (grønn farge)

Utvidede åpningstider

Kontoret vårt på Tangvall vil i tillegg til normal åpningstid ha åpent hver lørdag i november fra kl. 10-14.00.

Vi står klare med kaffe og boller og håper du kommer innom.

Kontoer sperret

Dersom vi ikke får registrert gyldig legitimasjon hos oss, etter nye myndighetskrav, vil det dessverre medføre at konto sperres inntil vi har registrert gyldig legitimasjon på deg. Fristen er 1. desember 2019.

Har du vanskeligheter med å møte opp i banken?

Vi jobber med en løsning for dere som bor geografisk lengre borte eller av andre grunner ikke har mulighet for å kommet til Søgne og Greipstad Sparebank. Foreløpig har vi følgende alternativer:

  • Har du nettbank hos oss, kan du ringe vårt kundesenter 38053200 og få tilsendt en link. Du tar bilde av ditt pass med din mobil, og på en trygg og sikker måte sendes bildet via linken du har fått tilsendt, direkte til din nettbank.
  • Du kan også ta kontakt med notariale myndigheter (NAV, Politi, advokater, statsautorisert revisor /regnskapsførere) og få dem til å ta en fargekopi av ditt pass. Kopien skal stemples «rett kopi» og signeres av notarial myndighet, så MÅ passet sendes pr. post til banken. Bankens adresse er: Søgne og Greipstad Sparebank, Postboks 1034, 4682 Søgne