Gå til sideinnhold
Logg inn

Slik blir du berørt:

Gammelt SIM-kort

Kunder som har gammelt SIM-kort, vil få tilsendt nytt SIM-kort i posten med informasjon om å oppdatere sin BankID på mobil i nettbanken.

Nyere SIM-kort

Kunder med nyere SIM-kort vil få automatisk oppgradering av SIM-kortet etter at de har bestilt ny BankID på mobil i nettbanken.

Gjør deg klar til oppgradering

For å bestille ny BankID på mobil må du bruke din kodebrikke med personlig passord.

Oppdateringen må gjennomføres innen 14 dager etter at du har mottatt SMS eller nytt SIM-kort. Dersom du ikke gjennomfører oppdateringen, kan vi ikke garantere at din bankID på mobil vil fungere.

Mangler kodebrikke eller glemt passord?

Dersom du ikke finner kodebrikken din, eller hvis du ikke husker BankID-passordet ditt, kan du kontakte oss via kontaktskjema eller telefon.

KontaktskjemaRing oss

Oppgradere SIM-kort:

Slik bestiller du ny BankID på mobil hvis du skal oppgradere SIM-kortet du har:

  1. Du vil få SMS fra oss når det er din tur til å oppgradere.
  2. Logg inn i nettbanken med kodebrikken din.
  3. I menyen til nettbanken, velg *BankID på mobil og følg stegene for å aktivere din BankID på mobil.
  4. Du vil motta SMS med bekreftelse på at din BankID på mobil er aktivert og klar til bruk.
  5. Bra jobbet!

Nytt SIM-kort:

Slik bestiller du ny BankID hvis du får nytt SIM-kort:

  1. Hvis du vil motta nytt SIM-kort, må du aktivere det først. Ta kontakt med mobiloperatøren din før du oppdaterer din BankID på mobil.
  2. Når dette er gjort, logg inn i din nettbank med kodebrikken din.
  3. I menyen til nettbanken, velg *BankID på mobil og følg stegene for å aktivere din BankID på mobil.
  4. Du vil motta SMS med bekreftelse at din BankID på mobil er aktivert og klar til bruk.
  5. Bra jobbet!

Ofte stilte spørsmål om BankID

Til toppen