Gå til sideinnhold
Hjem / Dagligbank / BankID / BankID på Mobil
nettbank_sgs_test

BankID på Mobil

Fra 1. September er det ikke lenger mulig å bestille BankID på mobil, da dette produktet fases ut.

Hva er BankID på mobil?

BankID på mobil er et produkt som fremdeles vil finnes, men som man ikke vil få bestilt på nytt etter 1. September 2022. Har man allerede produktet i dag så kan man fortsette å ha det til tjenesten går ut. Varigheten på BankID på mobil er to år fra man lastet det ned. Skulle det skje noe med BankID på mobil tjenesten din etter 1. September 2022, vill ikke banken kunne hjelpe deg med å få tjenesten opp igjen da produktet er gått ut av produksjon. Tjenesten vil gå ned dersom man for eksempel bytter mobilabonnement og bytter SIM kort.

Det er BankID-app som vil ta over for BankID på mobil og det er nærmere 900.000 nordmenn som har lastet ned den nye BankID-appen. Den nye appen krever at du skriver inn et personlig passord når du skal logge deg inn på nettsteder som krever identifisering med BankID. Etter hvert vil det komme en oppdatert versjon som lar deg bruke ansiktsgjenkjenning eller fingeravtrykk ved innlogging.

Husk gyldig PASS for å få BankID.

Du må ha en aktiv konto og være legitimert med gyldig pass med RFID i banken for å kunne opprette BankID.

Portrett Yvette Miranda

Vi hjelper deg med kort!

Gi oss tilbakemelding